A projekt története
Jelentkezési lap
A Tempus Közalapítvány által koordinált és az Európai Bizottság támogatásával megvalósuló Közösségi Út a Tanuláshoz című projekt keretében szervezett képzésre.
Beküldési határidő:
E-mailes és postai beérkezési határidő: 2012. június 15.
Postacím:Tempus Közalapítvány, 1438 Budapest 70. Pf. 508
E-mail cím: adel.csernovitz@tpf.hu
1) Az adatlapot beküldő adatai
1.1. Név: Kovácsné Szaladják Annamária
1.2. Cím: 2890. Tata, Bacsó Béla u. 64/B
1.3. Telefonszám:06/30-237-1208
1.4. E-mail: oregto-online.hu
1.5. Intézmény, egyesület, szervezet stb. neve*: Képzőművészeti Kiadó
(*informális csoportok esetében a tevékenységet befogadó szervezet nevét kell megadni)
1.6. Kulcsszavak a bemutatott programhoz: ételsor összeállítás meghatározott alkalmakra, ételsorok elkészítése, tálalása, gasztronómiai társaság, csúcsgasztronómia;
Kérjük, a fenti adatokat töltse fel az alábbi linken elérhető elektronikus űrlapba is:
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dG9xUnhSeUp3STljM3lKSnZmbWc3SlE6MQ
2) A szervezet és jelentkező bemutatása
2.1. A programot befogadó szervezet bemutatása (max. 500 karakter, weblap megadható):*
Az 1992 óta magánvállalkozásként működő könyvkiadó tevékenységét kettős cél vezérli: hagyományőrzés és folyamatos megújulás. A megújulás egyik eleme a tankönyvprogram kialakítása, amelyet a legjobb szakemberek megnyerésével értünk el. 10 szakmacsoportban és ezen belül a Vendéglátás szakmacsoportban tanár és diák egyaránt haszonnal forgatja az általunk megjelentetett, folyamatosan megújuló és éppen ezért a mindenkor legkorszerűbb ismereteket tartalmazó tankönyveinket.
* A keretek automatikusan bővülnek.
2.2. A jelentkező saját intézményében, egyesületében, szervezetében stb. betöltött szerepének bemutatása (max. 500 karakter, önéletrajz csatolható az e-mailes beküldéskor)
Kovácsné Szaladják Annamária 2011 óta áll a kiadóval szerződéses jogviszonyban. Az eltelt egy évben részt vett az Ételkészítési ismeretek tankönyv kiegészítő tartalmának létrehozásában a megújult Szakmai és vizsgakövetelményekhez igazításában és a Mestersége: pincér tankönyv szerkesztésében, a szakanyagok frissítésében és felhasználó-barátabbá tételében valamint szakmai műhelymunkákban.
3) A program bemutatása
Röviden írja le, hogy mivel foglalkozik, milyen társadalmi projekten dolgozik, vagy milyen program megvalósítását tervezi a felhívás szerint (1000-3000 karakter)! Kérjük, térjen ki az alábbi szempontokra:
A projekt témája az ételkészítés megújítása a hagyományos alapokat véve kiindulópontul. A projekt elsődleges célja az iskolarendszerű szakoktatás tananyagtartalmainak (Szakmai és vizsgakövetelmények) és a vendéglátó vállalkozásoknál születő új, az iskolai rendszerben is felhasználható tartalmaknak a célcsoporton belüli megismertetése, áramoltatása, elfogadtatása, becsatornázása. És ennek az inverze is igaz: szükség van arra, hogy a vendéglátó vállalkozások ismerjék az iskolákban oktatott sztenderdeket. A célcsoport a helyi vendéglátó vállalkozások szakács tanulókért felelős alkalmazottai, a szakács tanulók, iskolai szakoktatóik és minden olyan helyi érdeklődő, aki affinitást érez a megújuló gasztronómiai irányvonal megismerésére és az új típusú ételek elkészítésére. A vendéglátó vállalkozások szakács tanulókért felelős alkalmazottai a legritkább esetben vannak tisztában a napjainkban sűrűn megváltozó vizsgakövetelményekkel. A vendéglátó vállalkozások természetes módon követik a technológiai újdonságokat, megújítják étlapjaikat, de a tanulók nem kapnak megfelelő tájékoztatást, hogy az étlapon és a megrendelésekben megjelenő ételek hogyan kapcsolódnak az iskolai követelményekhez. Az iskolai szakoktatók nyomon követik a ugyan jogszabályi változásokat, de csak a saját iskolai kereteik között tudnak reagálni rá, így a vállalkozásoknál jelentkező ételfejlesztések nem érnek el az iskolákig. Nem jelennek meg a szakmai vizsgák gyakorlati tételsoraiban, és nem oktatják ezeket sem a szakmai elméleti sem a szakmai gyakorlati oktatás keretében. Éppen ezért szükséges a párbeszéd, a közös alapok kijelölésének megindítása és a hosszú távú együttműködés formáinak kialakítása.
A projekt indításakor szükség van heti rendszeres találkozókra, amikor a résztvevők kijelölik azokat a témákat (az ételkészítésen belül), amelyek elkészítési módjában (felhasználható nyersanyagok és technológia) elméletben konszenzusra tudnak jutni. A későbbiekben pedig a szakács tanulók szakképzési kerettantervét követve (figyelve mindhárom évfolyam eltérő igényére) legalább kétheti-havi rendszerességgel a közös ételkészítési prezentációkra.
4) Személyes és intézményi fejlődési célok bemutatása
4.1. Miért jelentkezik a felhívásra? Mi szólítja meg benne? (kb. 50 szó)
A felhívásra azért jelentkezem, mert a képzés lehetővé teszi, hogy a programot ne csak elindítsuk, hanem legalább három évre előre tervezve fenntartsuk és ez alatt az idő alatt olyan szakmai párbeszédek, olyan kapcsolatrendszerek alakulhatnak ki, amelyek biztosítják, hogy vendéglátásban legalább csökkenjen a csúcsgasztronómia és az iskolai oktatás színvonala közötti különbség.
4.2. Milyen közösségben szeretné hasznosítani a tanultakat? (kb. 50 szó)
A tanultakat a Komárom-Esztergom megyei vendéglátó iskolák szakoktatóval, a vendéglátó vállalkozások gyakorlati oktatóival, a tanulókkal és a fejlesztésben résztvevő érdeklődőkkel végzett munka során (tehát nagyrészt szakmai közösségben) fogom hasznosítani, de eredményeinket természetesen (hiszen az is a tanultak egyenes következménye) a Felnőttoktatási Szakértők Országos Egyesületében és a Képzőművészeti Kiadó alkotógárdájának szakmai műhelyeiben is terjeszteni fogom.
4.3. Mi az, ami Ön szerint most hiányzik ebből a közösségből? Min változtatna? (kb. 50 szó)
Jelenleg ebből a közösségből az egymásra figyelés, egymás szakmai munkájának az elismerése és leginkább éppen a szakmai témákban a konszenzus készség hiányzik. Szerintem leginkább azért, mert mindenki csak a maga feladatait tartja szem előtt és nem vagy nem ér rá, vagy éppen nem gondol arra, hogy az általam javasolt együttműködési alternatíva éppen olyan pozitív mintát állít a tanulók és az érdeklődők elé, amelynek elsajátítása elemi érdeke a vendéglátás minden résztvevőjének.
4.4. Ön szerint melyek azok a személyes/szakmai készségek, amelyek erősítése nagyban segíteni tudná a napi munkáját, illetve céljai eredményes megvalósítását? (kb. 50 szó)
Az informatikai eszközhasználatomat és a közösségi oldalak használatát mindenképpen erősítenem kell. És éppen így szükségem van az érdekérvényesítés és a lobbizás technikáinak elsajátítására, eredményes használatára.
5) A tanultak hasznosulása
5.1. Az előzetes képzési terv alapján hogyan hasznosítja majd a műhelymunkák során tanultakat? Nevezzen meg két konkrét helyzetet, ahol várakozása szerint az itt tanult készségeit fel tudja majd használni! (kb. 50 szó)
Az induláshoz a közösségépítési és hálózatépítési technikák és a hatékony kommunikációs technikák alkalmazása lesz a segítségemre (ez utóbbi már a pályázat megírásához is nagy segítségemre lett volna). A munkacsoport létrehozása után a működés feltételeinek a megteremtéséhez pedig nagy szükség lesz a projektciklus-menedzsmentre.
5.2. Kérjük, röviden foglalja össze, hogy saját tevékenysége, programja szempontjából mit jelent az egész életen át tartó tanulás? (kb. 50 szó)
Számomra az egész életen át tartó tanulás éppen azt jelenti, amit a felnőttoktatás más területein is: biztos szakmai alapokon nyugvó tudásunk a változó világban egy idő után megkopik, beszűkül és ezt csak folyamatos szakmai párbeszéddel, a mások által már bejárt fejlődési utak követésével, az egymástól kapott inspirációk, ötletek közös megvalósításával, tarthatjuk karban és adhatjuk át a szakma következő generációinak.
5.3. Mivel a képzés erősen épít az egymás közötti tudásmegosztásra, kérjük, írja le, hogy Ön mivel tud majd ehhez hozzájárulni. (kb. 50 szó)
Felnőttképzési gyakorlatom és több, egymástól igen eltérő szervezésű szakmai munkacsoport-tagságom alapján erősségem a különböző tudományterületekről megszerzett információk, tudásanyagok integrálása és egészen más típusú területeken való felhasználhatóságának felismerése, a felhasználhatóság megláttatása és elfogadtatása a környezetemmel és a gyakorlatba való átütetés.
6) Visszacsatolás a szervezőknek
Honnan értesült erről a képzésről?
http://www.tpf.hu/pages/newslist/index.php?page_id=1832
7) Nyilatkozatok
7.1. Kérjük, jelölje meg, hogy tudja-e vállalni az alábbiakat (tegyen „X”-et a megfelelő helyre):
x Részt vesz az összes képzési alkalmon, melynek feltételeit szerződésben is rögzítjük.
x A féléves folyamat során elkészíti saját programjának dokumentációs mappáját (portfólióját), melyben bemutatja, hogy milyen tevékenységekkel szolgálja/szolgálta a helyi közösség tanulási lehetőségeit, és hogyan fejleszti/fejlesztette ezt tovább.
x A befogadó intézményének képviseletében, a kidolgozott program bemutatásával (előadás, poszter vagy kiállító stand) részt vesz az expón (várhatóan 2013. januárban).
x Rendelkezésre áll a projekt eredményeiről szóló tájékoztató tevékenységhez.
7.2. A felhívás keretében keressük az informális és nem formális tanulási formák, valamint a közösségi tanulási lehetőségek hazai jó gyakorlatait. Kérjük, nyilatkozzon róla, hogy az Ön által jelentkezésével beküldött program, az elbírálástól függetlenül bekerülhet-e a jó gyakorlatok tárába. A gyűjteményt a Tempus Közalapítvány honlapjáról hozzáférhető elektronikus adatbázis formájában tesszük elérhetővé.
Jelentkezem a jógyakorlat-gyűjteménybe: x igen – nem
8) Kötelezően csatolandó dokumentumok:
A befogadó szervezet szándéknyilatkozata* arról, hogy szervezeti hátteret biztosít a bemutatott program megvalósításához az alábbi szempontok szerint:
* A szándéknyilatkozatot kérjük a szervezet fejléces papírján elkészíteni és a hivatalos képviselő aláírásával ellátni.
9) Egyéb csatolandó dokumentumok (nem kötelező)
Csatolható ésszerű terjedelemben minden olyan anyag, amellyel a programot be kívánják mutatni (tájékoztató anyagok, értékelések stb.) Kérjük elsősorban linkeket vagy elektronikus formában elérhető anyagokat küldjenek.
A mellékletek felsorolása (az összes papír alapú és elektronikus dokumentáció, pl. linkek)
1. melléklet: Önéletrajz
10) Adatvédelmi záradék és aláírás
Jelentkező hozzájárul, hogy személyes adatait a Tempus Közalapítvány az 1992. évi LXIII. törvényben rögzített módon a felhívás és díjkiosztás lebonyolítása céljából és az ahhoz szükséges mértékben és időtartamig kezelje, illetve az ellenőrzésre felkért harmadik személy részére átadja.
A jelentkezés elektronikus és postai úton történik. Minden, a jelentkezési lapon feltüntetett személyes adat az alábbiak figyelembevételével kerül feldolgozásra - az Európai Parlament és az Európai Tanács 45/2001 sz. rendelete a magánszemélyek védelméről az Európai Unió intézményei és testületei által kezelt személyes adatok, valamint a személyes adatok szabad áramlásának vonatkozásában.
A jelentkező hozzájárul, hogy az általa benyújtott adatlap értékelése érdekében a Tempus Közalapítvány az általa megadott adatokat (beleértve a személyes adatokat is) kezelje.
Keltezés: 2012-06-13
Kovácsné Szaladják Annamária